Hvis uheldet er ude og du har haft et nedbrud hvor din bil ikke kan starte, eller at din bil har været involveret i en ulykke eller hvis dit dæk er punkteret - så kan vi hjælpe. Men alt efter hvilket problem du oplever, så er det forskellige afdelinger der kan hjælpe dig.
Har du mindre problemer?
Ved mindre problemer som for eksempel enten en sivpunktering, eller en gul advarselslampe hvor du stadig kan køre videre uden bilen på nogen måde føles anderledes - her er det vigtigt at du blot kontakter vores booking hold på 72 11 50 05. De kan hjælpe med alle ikke akutte problemer som kræver at du får en hurtig tid på værkstedet.
Jeg har en advarselslampe eller symbol der lyser i displayet - hvad gør jeg?
Hvad betyder en 🟢 grøn lampe?
Grønne symboler eller advarselslamper er typisk ufarlige og informative. De indikerer blot, at visse funktioner er aktive i bilen. Der er derfor som udgangspunkt ikke noget, du behøver at bekymre dig om.
Hvad betyder en 🟡 gul lampe?
En gul lampe i displayet kan betyde flere ting, men typisk kræver det handling eller indikerer en mindre alvorlig fejl. Så længe bilen kører og lyder som normalt, kan du som hovedregel stadig køre videre, men du bør kontakte vores bookinghold, så vi kan få undersøgt fejlen hurtigst muligt.
Hvad betyder en 🔴 rød lampe?
En rød lampe i displayet betyder, at du straks skal køre ind til siden, slukke bilen og ringe direkte til vejhjælp. En rød lampe indikerer en alvorlig fejl. Vær især opmærksom på, om den røde lampe viser et symbol relateret til olie eller kølervæske, da disse er ekstra alvorlige. Du må under ingen omstændigheder køre videre, hvis du ser et sådant symbol i displayet.
Jeg har fejltanket min bil - hvad gør jeg?
Hvis du er kommet til at fylde diesel på en benzinbil eller benzin på en dieselbil, skal du undgå at starte bilen og må under ingen omstændigheder køre videre. Kontakt vejhjælp, så de kan sørge for, at din bil bliver bugseret til nærmeste værksted, inspiceret for fejl, tømt og renset.
Vi kan ikke svare på, hvilke konsekvenser det har, hvis du mod alle anbefalinger kører i en bil, der er fejltanket med forkert brændstof, men potentielt kan det forårsage store skader på motoren og andre dele af bilens system.
Jeg kan ikke åbne mit tankdæksel / Benzindækslet på min bil kan ikke åbnes – hvad gør jeg?
Hvis du oplever problemer med at åbne tankdækslet på din bil og derfor ikke kan fylde benzin eller diesel på, anbefaler vi, at du kontakter vores bookingteam. De vil hjælpe dig med at finde en akut tid på værkstedet, så problemet kan blive løst hurtigst muligt. Du kan ringe til dem på 7211 5005.
Bemærk, at det altid er nødvendigt at aftale en tid på forhånd, da vi skal sikre os, at vi kan finde plads til dig i løbet af dagen. Det er desværre ikke muligt bare at møde op uden en aftale, når der er tale om problemer med tankdækslet.
Punktering?
Hvis du har haft en punktering, skal du ringe til vejhjælp. Hvis du derimod har fået lavet en nødreparation (f.eks. reparation med prop eller brug af lappevæske), skal du kontakte vores bookingteam for at bestille en tid til værkstedet for kontrol og reparation af dækket.
Du kan bestille tid til værkstedet via vores bookingformular - www.hessel.dk/vaerksted-service/booking eller ved at ringe til os på 7211 5005.
Bemærk: Reparation med prop eller lappevæske bør kun bruges som en midlertidig løsning. Disse reparationer er kun beregnet til at sikre, at du kan køre sikkert til værkstedet for en grundig kontrol og permanent reparation af dækket.
Akut problem?
Hvis du oplever et akut problem med bilen, hvis der er et mekanisk nedbrud, hvis der har været en ulykke eller hvis din bil af andre årsager ikke kan køre - så anbefaler vi, at du kontakter vejhjælp / assistance.
Nedenfor finder du det nummer du skal kontakte for at få vejhjælp - alle assistance service har alle åbent 24 timer i døgnet.
Vejhjælp til Mercedes-Benz
Hvis du har en Mercedes-Benz personbil eller varebil er kontaktnummeret til Mercedes 24H vejhjælp - Mercedes Mobilo +45 3378 5555
Vejhjælp har åbent 24 timer i døgnet.
Vejhjælp til Renault
Hvis du har en Renault personbil er kontaktnummeret til Renault Assistance vejhjælp bestemt af bilens alder:
Biler under 2 år har kontaktnummer +45 8088 9353
Biler over 2 år har kontaktnummer +45 7077 7598
Og for Elbil & Plugin-hybrid er kontaktnummeret +45 7020 8095
Vejhjælp til Dacia
Hvis du har en Dacia personbil er kontaktnummeret til Dacia Assistance vejhjælp: +45 8088 9852
Vejhjælp til Ford
Hvis du har en Ford personbil er kontaktnummeret til Ford One vejhjælp: +45 4368 2000
Vigtig info - Hvis du har en leasingbil, skal du i tilfælde af behov for vejhjælp kontakte dit leasingselskab direkte da de har deres egen vejhjælp / assistance service.
- ALD assistance: +45 8024 0000
- LeasePlan assistance: +45 3673 3484
- Nordania assistance: +45 7015 1315
- Opendo assistance: +45 7020 3831
- Arval assistance: +45 7026 5060
- Autolease assistance (Falck): +45 7023 1050
- Fleggaard Leasing assistance: +45 7213 2055
- NF Fleet: +45 8024 4000 (For NF Fleet vejhjælp abonnementer)
- Alphabet assistance: +45 7015 1547
Vejhjælp til låne- eller lejebil
Har du en låne- eller lejebil fra os og har brug for vejhjælp, bedes du kontakte det værksted, hvor bilen blev udleveret, såfremt det er inden for åbningstiden. Uden for åbningstiden bedes du kontakte følgende vejhjælpsservice afhængigt af bilens mærke:
- Mercedes 24H: +45 3378 5555
- Renault Assistance: +45 8088 9353