I vores kundeklub medlemskaber er der inkluderet en række gratis bilvaske, på Shell, Q8 og F24 stationer.
Nedenfor er de mest stillede spørgsmål:
• Hvad er Hessel's fordelsaftaler og kundeklubber og hvad får jeg ud af at være medlem?
Svar: Hessel's fordelsaftaler eller Hessel's kundeklubber er en abonnementstjeneste målrettet ejere eller brugere af personbiler fra Mercedes-Benz, Renault, Ford eller Dacia. Disse eksklusive medlemskaber tilbyder en lang række særlige fordele, baseret på mærket, der forbedrer oplevelsen af at være kunde hos Ejner Hessel. Medlemmer får adgang til eksklusive fordele, som både kan mærkes i form af kontante rabatter på værkstedet og ved udvalgte samarbejdspartnere - Shell, Q8 og F24.
Fordelsaftalerne omfatter bl.a. gratis periodisk syn, gratis bilvask og rabatter på brændstof, for bare at nævne et par stykker - for den komplette oversigt over fordele vælg dit bilmærke til sidst i dette afsnit.
Du kan tegne medlemskabet, så længe din bil er en af de nævnte fire mærker, uanset om den er ny eller brugt, og uanset kilometerstanden. Det er ikke nødvendigt at have købt bilen hos Hessel eller være kunde hos dem for at deltage i fordelsaftalen.
For mere detaljeret information om priser og specifikke fordele for hvert bilmærke, kan du besøge følgende links:
Mercedes-Benz:
For mere info om Hessel StarPlus Complete & Business - www.hessel.dk/vaerksted-service/ydelser/service/fordels-serviceaftaler/hessel-starplus
Renault & Dacia:
For mere info om Hessel Plus - www.hessel.dk/vaerksted-service/ydelser/service/fordels-serviceaftaler/hessel-plus
Ford:
For mere info om Hessel FordPlus - www.hessel.dk/vaerksted-service/ydelser/service/fordels-serviceaftaler/hessel-fordplus
Du kan altid læse alt om indholdet i hvert enkelt medlemskab under hvert mærke i ovenstående links.
• Hvem kan blive medlem?
Svar: Kun ejere eller leasingtagere af en Mercedes-Benz, Ford, Renault eller Dacia personbil kan blive medlem af vores kundeklubber, Hessel Plus, Hessel Star Plus og Hessel Ford Plus. Ejere af varebiler eller erhverv som taxa har ikke mulighed for at tegne et medlemskab. Tilgengæld kan ejere af personbiler blive medlem uanset om bilen er købt hos os, en anden autoriseret forhandler eller et helt tredje sted, det har ingen betydning. Det har heller ingen betydning om bilen sidst har været på værksted et andet sted end Ejner Hessel.
• Hvad koster medlemskabet?
Svar: Prisen for vores kundeklubber afhænger af hvilket mærke du har.
Prisen for medlemskabet for Mercedes er forskelligt, alt efter om det er Hessel STARplus Business eller Hessel STARplus Complete. Hessel STARplus Business koster 159 kr./md. (min. pris i 6 mdr. 954,-), Hessel STARplus Complete koster 199 kr./md. (min. pris i 6 mdr. 1194,-).
Prisen for medlemskabet for Renault og Dacia kundeklubben - Hessel Plus koster 599,- pr. år.
Prisen for medlemskabet for Ford kundeklubben - Hessel FORDplus koster 599,- pr. år.
• Hvorfor koster Hessel Starplus mere end Hessel Plus?
Svar: Hessel STARplus og Hessel Plus er forskellige medlemskaber tilbudt af Ejner Hessel. Hessel STARplus er for Mercedes kunder og kommer i to varianter: Complete og Business.
Disse indeholder en række premium fordele, bl.a. Gratis lånebil ifm. serviceeftersyn, 2 årlige hjulskifte inkl. opbevaring, Gratis synstjek og syn, Gratis stenslagsreparationer og for Complete - 20% rabat på serviceeftersyn, reparationer og webshoppen.
• Er service inkluderet eller gratis i mit medlemskab af Hessel kundeklub (Hessel Plus, Hessel STARplus, Hessel FORDplus)?
Svar: Service er ikke inkluderet i medlemskabet af vores kundeklub, uanset om du er Hessel Plus, Hessel STARplus eller Hessel FORDplus medlem. Det, du refererer til, er en serviceaftale, hvor du betaler et fast månedligt beløb. Når det er tid til det årlige service, er udgifterne dækket af aftalen, så du undgår en stor regning. Vores kundeklub tilbyder derimod en række fordele, såsom rabatter, gratis bilvask og nedsatte priser på brændstof samt mange andre tilbud. For at få flere oplysninger om fordelene ved kundeklubben for dit bilmærke, vælg venligst dit mærke nedenfor:
Mercedes: www.hesselstarplus.dk
Renault & Dacia: www.hesselplus.dk
Ford: www.hesselfordplus.dk
• Hvad koster den årlig service, hvis jeg har Hessel plus eller Hessel Star Plus aftale?
Svar: Service er ikke inkluderet i medlemskabet af vores kundeklubber, så dit medlemskab påvirker ikke prisen for service. For at opnå en lavere servicepris skal du tegne en serviceaftale, hvor service og generel vedligeholdelse er inkluderet i den månedlige pris. Hvis du ønsker at høre mere om serviceaftaler til din bil, er du velkommen til at kontakte vores servicekontraktafdeling på 7211 6109.
• Kan man få rabat på en serviceaftale, hvis man melder sig ind i jeres kundeklub?
Svar: Nej, det er desværre ikke muligt at få rabat på en serviceaftale ved at tilmelde sig vores kundeklub (Hessel STARplus Complete, Hessel STARplus Business, Hessel Plus eller Hessel FORDplus). Serviceaftaler og kundeklubben er to separate ordninger, der fungerer uafhængigt af hinanden og ikke påvirker hinandens priser.
Serviceaftalen dækker de nødvendige serviceeftersyn på din bil til en lavere, fast månedlig pris. Kundeklubben giver derimod en række ekstra fordele, som gratis bilvask, gratis hjulskift og opbevaring, rabat på webshoppen, samt rabatter på brændstof eller strøm, afhængigt af det medlemskab, du vælger. Rabatten på 20% for service, som kundeklubben tilbyder, kan kun benyttes, hvis du ikke har en serviceaftale.
• Hvad koster hjulopbevaring (dækhotel) hvis jeg er medlem af kundeklubben?
Svar: Er du medlem af en af vores kundeklubber, kan hjulopbevaring (dækhotel) være inkluderet i nogle tilfælde – dog kun for Mercedes-kundeklubben. Med et Hessel STARplus Business- eller Hessel STARplus Complete-medlemskab til Mercedes er både to årlige hjulskift og opbevaring af hjul på dækhotel inkluderet.
Hvis du derimod er medlem af vores kundeklub for Renault, Dacia eller Ford, er hjulopbevaring ikke inkluderet. Du har dog mulighed for at tilvælge det og få opbevaring af hjul (dækhotel) for 495,- pr. halvår, hvis du ønsker, at vi opbevarer dine dæk for dig.
Har du løse dæk, du ønsker at få skiftet - gøres dette mod et tillæg på 625,-.
• Er der en grænse for, hvor gammel min bil må være?
Svar: Nej, uanset hvor gammel din bil er, er du velkommen til at blive medlem af vores kundeklub. Det samme gælder, uanset hvor langt din bil har kørt, det eneste der gælder er at det er enten en Mercedes, Ford, Renault eller Dacia.
• Hvilke værksteder og tankstationer kan jeg bruge?
Svar: Du kan vaske din bil på alle de Shell, Q8 og F24-stationer, som har en vaskehal, og du kan få din brændstofrabat på alle Shell, Q8 og F24 stationer.
*Det er ikke muligt at bruge fordelene på Shell-stationen i Hvalsø.
For Mercedes ejere kan HESSEL STARplus medlemskabet (Complete eller Business) bruges i alle Hessels 19 afdelinger, som har et Mercedes-Benz-værksted.
For Renault og Dacia ejere kan HESSEL PLUS medlemskabet bruges i alle Hessels afdelinger, som har et Renault- eller Dacia-værksted. ni afdelinger i Jylland og seks på Sjælland.
For Ford ejere kan HESSEL FORDplus medlemskabet bruges i alle Hessels 4 afdelinger, som har et Ford-værksted. De er placeret i Brøndby, Kastrup, Valby og Thisted.
• Der er ingen gratis bilvask at se når jeg står i vaskehallen?
Svar: Din bilvask vil ikke fremstå som værende gratis på skærmen. Men så længe du vælger en vask til 89,95 og "betaler" med Shell kortet vil det være dækket af dine inkluderede vask og du får derved ikke en regning for dette. Du skal blot holde styr på antallet af vaske.
• Hvor mange vaske er der inkluderet i medlemskabet?
Svar: Vi har en række medlemskaber alt efter hvilken bil du har og de indeholder forskellige fordele.
HESSEL STARplus Business (Mercedes) 12 gratis bilvaske
HESSEL STARplus Complete (Mercedes) 24 gratis bilvaske
HESSEL Plus (Renault & Dacia) 12 gratis bilvaske
HESSEL FORDplus (Ford) 12 gratis bilvaske
• Hvor mange vaske har jeg tilbage?
Svar: Dit vaskekort er udstedt af Shell og det er derfor også kun Shells egen kundeservice som kan svare dig på hvor mange gratis vaske der er tilbage på dit kort, hvis du er i tvivl om antallet. Vi kan desværre ikke se antallet for dig, men for at få oplyst antallet kan du kontakte Shells kundeservice på 99333360 (08:00 – 17:00 på hverdage) eller via mail på kontakt@shellcard.dk.
• Bestemmer man selv hvordan man fordeler sine vaske over året?
Svar: Ja, du bestemmer helt selv hvordan du ønsker at bruge dine vaske, om det er 1-2 om måneden eller alle i løbet af kort tid. Det eneste du skal huske er at abonnementet nulstiller dine vaske når der er gået et år. Det er ikke muligt at gemme vaske til næste periode, efter 12 måneder, hvor nulstillingen træder i kraft -ubrugte fordele overføres ikke.
• Jeg skal til at bruge mit vaskekort for første gang, men jeg har glemt min kode.
Svar: Dit vaskekort er udstedt af Shell og det er derfor også kun Shells egen kundeservice som kan hjælpe dig med en ny kode, hvis du har glemt hvilken kode du benyttede ved oprettelse.
Shells kundeservice kan kontaktes på 99333360 (08:00 – 17:00) eller via mail på kontakt@shellcard.dk.
• Kan de gratis vaske, inkluderet i medlemsklubben benyttes af varebiler eller erhverv (taxa)?
Svar: Det er desværre ikke muligt at blive medlem af kundeklubben eller benytte kundeklubbens fordele, hvis du ejer en varebil eller benytter din bil til erhverv (taxa eller lignende). Det er kun private ejere eller leasingtagere af en personbil, der har mulighed for at blive medlem af kundeklubben.
• Kan de gratis vaske, inkluderet i medlemsklubben benyttes af varebiler eller erhverv (taxa)?
Svar: Er du i tvivl om hvordan du anvender dit kort hos Shell, mistet koden eller andet relateret til dit kort, skal du henvende dig til Shell på deres hotline alle hverdage mellem kl. 08-17. Tlf. 9933 3360.
• Er Drive-in kontrol uden tidsbestilling?
Svar: Ja, du behøver ikke at bestille tid på forhånd for at få en drive-in kontrol med dit medlemskab af kundeklubben. Du kan blot køre forbi værkstedet, når det passer dig. Vi anbefaler dog, at du kommer tidligere på dagen og undgår at komme lige før lukketid for at sikre, at der er tilstrækkelig tid til at udføre kontrollen grundigt.
• Hvad indeholder fri drive-in kontrol?
Svar: Ved en fri drive-in kontrol tjekker vi hurtigt og professionelt din bil, herunder dæk- og lufttryk, og vi topper væskerne op, som motorolie, sprinklervæske og kølervæske. Hvis du er medlem af HESSEL PLUS eller HESSEL FORD PLUS, kan du besøge et af Hessels Renault, Dacia eller Ford værksteder for dette tjek. Det er perfekt inden en lang tur eller når du vil sikre, at din bil er i god stand. Værdien af denne kontrol er kr. 395,-.
• Hvilke mærker kan tilmelde sig jeres kundeklubber / fordelsaftaler?
Svar: Vi har kundeklubber, også kaldet fordelsaftaler til Mercedes-Benz, Renault & Dacia og Ford personbiler.
De er delt ind under følgende:
Mercedes har en kundeklub med 2 forskellige pakker, Business og Complete. De hedder henholdsvis "Hessel STARplus Business" og "Hessel STARplus Complete", hvor Complete indeholder en række ekstra fordele som der ikke er med i Business, bl.a. rabat på service, webshop og flere vaske.
Læs mere om kundeklubben for Mercedes her.
Renault & Dacia ejere kan tegne medlemskab af kundeklubben Hessel PLUS. Denne fordelsaftale indeholder bl.a. 12 årlige vaske, hjulskifte 2 gange årligt (sommer/vinter), 15% rabat på værkstedet og meget mere. Du kan læse meget mere om kundeklubben til Renault og Dacia kunder her.
Ford ejere kan tilmelde sig kundeklubben Hessel FORDplus. Denne fordelsaftale indeholder bl.a. 12 årlige vaske, hjulskifte 2 gange årligt (sommer/vinter), 15% rabat på værkstedet og meget mere. Du kan læse meget mere om kundeklubben til Ford kunder på vores hjemmeside ved at klikke her.
*Vær opmærksom på at det er desværre ikke muligt at tilmelde sig, hvis du ikke har enten en Mercedes, Renault, Dacia eller Ford.
• Er der særlige fordele i Mercedes fordelsaftalen - Hessel Star Plus Complete?
Svar: Ja, der er særlige fordele i Mercedes kundeklubben, der findes to medlemskaber, det mindre- Hessel Star Plus Business og det store Hessel Star Plus Complete.
I den store Hessel Star Plus Complete fordelsaftale er der en række kontante fordele og rabatte:
Du får for eksempel 20% rabat på reparationer, det betyder kontant at du ved en reparation på f.eks. kr. 3.000, sparer hele kr. 600.
Derudover får du også 20% rabat på det årlige serviceeftersyn, for eksempel, et A-service på en Mercedes C-Klasse kunne give dig en besparelse på kr. 840,-.
Du får også 20% på vores webshop, på alle vare der ikke i forvejen er nedsat - samt et gratis syn og synstjek af en samlet værdi af kr. 795,-.
• Gælder Hessel Star Plus rabatten på 20% også tilbudsvarer?
Svar: Nej, rabatten fra Hessel StarPlus Complete gælder kun for varer der ikke i forvejen er nedsat. Den er derfor heller ikke gældende for priser som er markeret med rabatten "Hessel pris" som er vores formulering for varer der er på tilbud. Rabatten kan du bruge på alle varer der ikke er på tilbud, for at bruge den indtaster du rabatkoden når du når til checkout og skal betale.
• Hvorfor får jeg ikke rabat på mine køb på webshoppen?
Svar: For at opnår rabat på vores webshop, med en rabatkode - så kræver det at du er medlem af Mercedes kundeklubben og medlem af Hessel STARplus Complete. (Der er ikke rabat på webshoppen for Ford, Renault og Dacia kundeklub medlemskaberne). Koden du har modtaget i din intromail, ved tilmelding af Hessel STARplus Complete giver adgang til 20% rabat.Dette gælder for alle varer, som ikke allerede er nedsat eller markeret med "Hesselpris". Altså er de 20% rabat kun på varer der ikke er på tilbud eller nedsat.
Hvis din rabatkode mod forventning ikke virker i vores webshop, så anbefalers du at ringer ind til vores kundeservice for kundeklubberne på 72 11 69 69, som sidder klar til at hjælpe dig.
• Hvad koster syn af min bil?
Svar: Hvis du ikke er medlem af vores kundeklub, koster et synstjek og syn 795 kr. Du kan bestille tid til et syn via vores onlinebooking på www.hessel.dk/vaerksted-service/booking.
Hvis du melder dig ind i vores kundeklub som ejer af en Mercedes, Ford, Renault eller Dacia, får du både syn og synstjek gratis som en del af dit medlemskab.