En guide til onlinebetaling ifm. medlemskab af HESSEL PLUS, HESSEL STARplus og HESSEL FORDplus
Pr. 1. januar 2021 er det et krav at verificere sin betaling enten vha. SMS-kode eller NemID. Oplever du problemer med dette, er det som udgangspunkt din bank, du skal have kontakt til. Men nedenfor er en lille guide – så kan du muligvis selv løse problemet.
Når du skal betale:
Når du trykker videre fra indtastning af dine kortoplysninger, skal du bekræfte dit køb. Det er her, du kan vælge at gøre dette vha. SMS-kode eller NemID.
1. Hvis du vælger SMS-kode:
Har du i forvejen oprettet dit mobilnummer og en kode hos Nets, modtager du en SMS med en engangskode, som du skal indtaste sammen med din personlige kode. Hvis ikke du har oprettet dit mobilnummer og din personlige kode, kan du gøre det her via Nets. Det er kun nødvendigt at gøre én gang – så kan det bruges ved fremtidige betalinger og ændringer af kortoplysninger. Når du har gjort dette, vil du nu kunne vælge SMS-kode og bekræfte på den måde vha. din personlige kode.
2. Hvis du vælger NemID:
Det er kun muligt at bruge bekræftelse via NemID, hvis du bruger nøgleapp’en eller nøgleviseren (den lille elektroniske dongle). Man kan altså ikke længere bruge det fysiske nøglekort ved online betalinger. Hvis du ikke i forvejen har app’en installeret, kan den hentes i App Store på iPhones eller Google Play på Android-enheder. Ifølge Nets kan der gå op til 1 time fra download og opsætning af app’en, til den kan bruges ved onlinebetalinger.
Har du fortsat problemer, skal du kontakte din bank.
Nedenfor kan du klikke ind på din banks hjemmeside, hvor du kan finde information omkring tofaktorgodkendelse og onlinebetalinger i forhold til de nye regler.
Arbejdernes Landsbank
Generel information om betaling af HESSEL PLUS, HESSEL STARplus og HESSEL FORDplus-medlemskab
Har du modtaget en mail med afvist betaling, skyldes det enten at dit kort er udløbet, eller at der ikke er dækning på kortet. Er kortet udløbet, kan du klikke på det link, der er i mailen, som du har modtaget og derigennem opdatere dine kortoplysninger. Skyldes afvisningen at der ikke er penge på kortet, er det naturligvis op til dig selv at sørge for, at der kommer penge på kortet. Vi forsøger at trække pengene på dit kort i op til 14 dage, før abonnementet lukkes – så der er lidt tid til at få styr på det.
Som Hessel STARplus-medlem kan du til enhver tid se dine tidligere betalinger og rette dine kortoplysninger, ved at klikke på ’Mit Hessel STARplus’ på https://starplus.hessel.dk/ – her kan du logge ind med din e-mail eller dit telefonnummer.
Oplever du at få en bekræftelse ifm. din betaling, hvor der eksempelvis står: ’Bekræft dit køb på 0,00 kr. hos Hessel STARplus’, skal du godkende. Dette er blot en standardprocedure fra Nets, og når du har bekræftet, går købet igennem.